مقالات

ایده هایی زیبا برای تزیین دیوار حیاط و باغ

ایده های باغ ویلا - باربیکیو و آلاچیق

همانگونه که دکوراسیون وفضای داخلی منزل مهم است فضای بیرونی و حیاط خانه هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است; که می توان با تزیین دیوار حیاط و باغ آن محیطی دل انگیز و زیبا بوجود آوردو اما ایده هایی که برای هر چه زیباتر کردن حیاط و دیوارهای آن میتوان به کار برد به شرح زیر می باشد :

۱– در دکوراسیون باغ خود فضاهای رویش گیاهان را افزایش دهید

استفاده از باغ داربستی در دکوراسیون فضای بیرونی منزل شما می تواند به شما کمک کند تا فضای قابل رشد بیشتری را برای گیاهان خود ایجاد کنید. با این روش شما می توانید زمینه رویش گیاهانی مانند رزهای وحشی، گل یاس معطر، تمشک، مو و… را بدون در نظر گرفتن فضای طبقه ای افزایش دهید. در تصویری که مشاهده می کنید داربستی بر روی دیوار چوبی حیاط خلوتی در انگلستان تعبیه شده است ; که به سرعت تمام سطح آن را پوشش خواهد داد . ممکن است شما با کمی بالاتر رفتن از سطح داربست به خوبی متوجه این مسئله بشوید که چگونه این روش به مشخص تر کردن حریم خصوصی این خانه کمک کرده است.

فضای رویش گیاهان

۲- در محوطه باغ خود از گیاهان بالا رونده استفاده کنید

یکی دیگر از راه های تزیین دیوار حیاط و باغ شما می توانید با کمک باغ داربستی نقطه کانونی چشم نوازی برای باغ و حیاط خود ترتیب دهید. با این کار شما می توانید از توجه و چرخش نگاه به سمت داربست های فلزی و یا سیم های نه چندان زیبایی که در نمای منزل شما به چشم می خورد جلوگیری نمایید. کار دیگری که می توانید در این زمینه انجام دهید; این است که از پوششی از جنس روی استفاده کنید و قابی برای داربست خود مهیا سازید. داربست در این شرایط می تواند به عنوان یک قاب عکس عمل کرده; و در زیباتر نشان دادن فضای سبز شما نقش بسزایی داشته باشد.

۳- دیوارهای زشت محوطه خود را بپوشانید

یکی دیگر از روش های تزیین دیوار حیاط و باغ می تواند در بسیاری از شرایط حلال مشکلات شما باشد، چراکه می تواند به عنوان یک پوشش زیبا و سبز، دیوار نه چندان زیبای فضای بیرونی شما را پنهان نماید. اگر نمی دانید با سیم هایی که در محوطه و روی دیوار حیاط شما قرار گرفته اند; چه کنید، می توانید از تاک و یا گیاهانی این چنینی کمک بگیرید! با این کار خیالتان راحت خواهد بود که حیاطی چشم نواز برای خود ترتیب داده اید.

دیوار سیز حیاط

دیوار سبز حیاط

۴- دیوارهای ساختمان خود را بدون ایجاد محدودیت پوشش دهید

شما می توانید از تاک و گل های انگور استفاده کنید تا نمایی زیبا و خیره کننده برای ساختمان خود مهیا سازید.  اما دقت کنید که گیاهان بالارونده ای مثل پیچ اناری و پیچ گلیسین می توانند با کمک عادت رشد بسیار زیاد و بالارونده خود به نمای بیرونی منزل  شما آسیب وارد کنند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از مجموعه داربست هایی استفاده کنید; که کمی با اصل دیواره ساختمان شما فاصله داششته باشند . گل رزهای بالارونده و کلماتیس می توانند برای رشد مستقیم و بدون کمک داربست برای دیوار شما انتخاب مناسبی باشند. شما می توانید از داربست هایی برای بالای پنجره خود استفاده کنید; تا گیاهان بالارونده به نوعی حکم قاب و سایبان را برایتان ایفا نماید.

پوشش دیوار

۵- با کمک باغ داربستی حریم خصوصی خود را افزایش دهید

با کمک گیاهان بالارونده بر روی داربست باغی خود نمای ایمن و زیبایی برای خود مهیا کنید. دقت کنید که در زمان انتخاب داربست، مراقب میزان و درجه حفاظت و حریم خصوصی خود را در نظر داشته باشید. وجود دسته و مجموعه ای از سیم های متصل به یکدیگر در نمای ساختمان شما هیچگونه پوشش و حریم مشخصی را برایتان به همراه نخواهد داشت، در صورتی که شما می توانید با کمک داربست های باغی حریم خصوصی و امنیت خود را افزایش دهید و حتی میتوانید تمام مسئولیت زیبا سازی و ایده‌های بازسازی باغ خودتان را به ما بسپارید

۶- با کمک داربست های باغی به فضاهای محدود خود بعد ببخشید

شما می توانید با کمک داربست های باغی برای فضاهای محدود، تنگ و باریک خود ابعادی ترتیب دهید; که کارایی آن را افزایش دهد.

۷- با کمک داربست باغی دیوارهای بسیار گسترده را بشکنید

خارج از تمام این مسائل باید به این نکته نیز اشاره کنیم که وجود گیاهان بالارونده و داربست باغی در فضا و روی دیوارهای گسترده خانه یا باغ شما می توانند جلوه خیره کننده ای ایجاد نماید.

داربست باغی

۸- به تراس کوچک خود جلوه یک باغ را ببخشید

اضافه کردن فضا و رنگ سبز به محوطه می تواند حس خوش آمد گویی بیشتری را به آن بخشد، حتی اگر در یک تراس و یا حیاط کوچکی باشید؛ بنابراین با کمک داربست های دیواری و تعدادی گلدان زیبا به همراه کمی خلاقیت و ذوق خود جلوه راس یا حیاط کوچک خود را مانند یک باغ تمام عیار نمایید. با کمک این کار می توانید در نمای بیرونی حیاط و یا تراس خود نیز تاثیر بسزایی بگذارید  آن را زیباتر گردانید .

۹- نرده های باغ خود را زیباتر کنید

استفاده از داربست های باغی در محوطه بیرونی خانه شما، علاوه بر تمامی مزایایی که ذکر کردیم، می تواند بر روی سازه های دیگری مانند میله ها و نرده هایی که در حیاطتان وجود دارد نیز تاثیر بسزایی بگذارد; و علاوه بر افزایش ایمنی، به زیباتر شدن آنها هم کمک کند . قطعا استفاده از نرده هایی برای جداکردن فضای حیاط و محوطه شما از بیرون خانه کاربرد بسیاری دارد، اما شما می توانید در همین راستا با اضافه کردن داربست های دیواری و گیاهان بالارونده، به این حریم و مرز، زیبایی نیز اعطا کنید .

۱۰- نمای ساختمان خود را زیباتر کنید!

سایبان های باغ ها و نماهای ساختمان معمولا زیبایی زیادی ندارند و تر و تمیز نیستند. استفاده از داربست های باغی به این فضاها می تواند به آنها جلوه و زیبایی بخشیده و چشم شما را نوازش نماید.

تلگرام پروان دکور
اینستاگرام پروان دکور

دیدگاهتان را بنویسید