مقالات

بازسازی سقف خانه

تصویر بازسازی سقف خانه

در انجام عملیات بازسازی خانه باید به سقف‌ها توجه بسیار زیادی داشته باشیم؛ زیرا اصلی‌ترین بخش در تنظیم نور خانه، سقف است. همچنین پس از دیوار، سقف دومین قسمت خانه است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه‌ است؛ چون خیلی به چشم می‌آید. شرکت پروان دکور طراح و مجری انواع پروژه‌های بازسازی منزل در مشهد و باقی شهرهای بزرگ ایران از جمله بازسازی سقف خانه، بازسازی سقف پاسیو و… در این مقاله شما را با انواع بازسازی سقف خانه و تاثیر آن در جلوه خانه آشنا می‌کنیم.

 

 

بازسازی سقف خانه

قبل از شروع عملیات بازسازی سقف خانه، روی طراحی آن بسیار وقت بگذارید و تمامی طرح‌هایی که در ذهن دارید را روی کاغذ بیاورید تا بتوانید بهترین طرح ممکن را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید سبک طراحی و نورپردازی سقف بسیار مهم است و در زیبایی بصری منزل شما نقش کلیدی ایفا می‌کند.

اینکه سقف کدام بخش از خانه را می‌خواهید بازسازی کنید در طراحی نوع بازسازی سقف خانه تاثیر گذار است؛ مثلا طرحی که برای بازسازی سقف آشپزخانه ارائه می‌شود ممکن است با طرح بازسازی سقف پذیرایی متفاوت باشد.

 برای بازسازی سقف بسته به اینکه قصد بازسازی سقف خانه‌های قدیمی یا جدید را دارید و همچنین می‌خواهید سقف داخلی یا خارجی خانه را بازسازی کنید می‌توانید از متریال‌های متنوعی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که گاهی اوقات شرایط اقلیمی یک منطقه هم در طراحی و ساخت سقف یک خانه به خصوص سقف خارجی آن تاثیر گذار است؛ مثلا در شمال کشور که بارندگی زیاد است بیشتر خانه‌ها سقف‌شان شیروانی است. با توجه به این موضوع استفاده از متریال‌های دیگر در بازسازی سقف این نوع منازل ممکن است چندان مفید واقع نشوند؛ از این رو اغلب بازسازی سقف شیروانی در این مناطق رواج دارد. همچنین امروزه استفاده از سقف شیروانی و سطوح شیب دار در طراحی یا بازسازی سقف خانه یکی از تکنیک‌های زیباسازی منزل است.

در مجموع متنوع بودن متریال انتخابی در بازسازی سقف و وجود انواع سقف خانه مانند چوبی، گچی، شیروانی و… سبب شده که در صنعت بازسازی، انواعی از بازسازی سقف خانه از جمله بازسازی سقف چوبی، بازسازی سقف با کناف، بازسازی سقف پاسیو، بازسازی سقف شیروانی و… وجود داشته باشد؛ اما بهترین پیشنهاد پروان دکور به شما بازسازی سقف با کناف است.

با وجود کاربرد گسترده کناف در طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی، بیشترین کاربرد کناف برای بازسازی سقف خانه است. شما می‌توانید بازسازی سقف خود را به پروان دکور که از بهترین‌های بازسازی خانه در مشهد است بسپارید.

تصویر سقف بازسازی شده

مزایای استفاده از کناف در بازسازی سقف خانه

همانطور که پیش‌تر عنوان کردیم از بین متریال‌های مختلفی که در بازسازی سقف آشپزخانه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد سقف کاذب کناف به دلایل متعددی بر سایر گزینه‌ها برتری نسبی دارد. در ادامه بخشی از این دلایل را با هم مرور می‌کنیم.

  • وزن کم
  • استقامت بالا در برابر زلزله
  • انعطاف پذیری زیاد از نظر طراحی
  • سرعت نصب بالا
  • هزینه بسیار پایین نسبت به موارد دیگر

 

 

آیا بازسازی سقف خانه با هزینه کم امکان پذیر است؟

بله. اگر قصد دارید بازسازی سقف خانه با هزینه کم رقم بخورد، بایستی در انتخاب متریال مصرفی در بازسازی سقف پذیرایی، اتاق‌ها و هر بخش دیگر منزل خود دقت کافی به خرج دهید. هر چند اولویت قرار دادن قیمت در بازسازی سقف خانه خصوصا اگر بازسازی سقف پذیرایی باشد، کار چندان مناسبی نیست؛ چرا که سقف خانه به ویژه سقف بخش‌هایی مثل پذیرایی و سقف خارج خانه در زیبایی ظاهری آن تاثیر بسزایی دارند. این موضوع را می‌توانید در بخش سقف خانه در تصاویر قبل و بعد بازسازی خانه مشاهده کنید؛ با این حال اگر هزینه برایتان مهم است و به دنبال بازسازی سقف خانه با هزینه کم هستید، قبل از انتخاب هر نوع بازسازی سقف از جمله بازسازی سقف پاسیو، بازسازی سقف چوبی و… به قیمت آن‌ها توجه کنید.

ضمنا به این نکته توجه داشته باشید که با هزینه کم لزومی ندارد حتما خیلی زیرساختی عمل کرده و تغییرات گسترده‌ای در سقف خانه خود ایجاد کنید. گاهی اوقات سقف خانه نیازمند تغییرات بزرگی نیست و با انجام کارهای بسیار ساده‌ای مثل عوض کردن رنگ سقف و رنگ زدن آن با یک رنگ متفاوت، می‌توانید ظاهر بسیار مناسبی و جدیدی به سقف خانه خود بدهید؛ به طور مثال اگر رنگ دیوارهای یک اتاق کرم یا سفید باشد می‌توانید سقف را با رنگی تیره‌تر رنگ زده و نمای جالبی به اتاق بدهید.

تصویر سقف بازسازی شده از نما بیرونی خانه

 

بازسازی سقف خانه‌های قدیمی

اگر مالک یک خانه قدیمی هستید می‌توانید با انجام موارد دیگر و با صرف هزینه بیشتر تغییرات بسیار جالبی را پیاده سازی کنید. در سقف خانه‌های قدیمی معمولا از گچ بری‌های رنگ آمیزی شده و آذین بندی برای تزئین استفاده می‌کردند؛ اما امروزه دیگر این موارد رایج نیستند و متریال‌های مدرن‌تری جایگزین آن‌ها شده‌اند. در دو دهه اخیر به تدریج دیزاین سقف‌ها به سمت نورپردازی و طراحی با کناف رفته است. همچنین استفاده از قاب‌های فایبرگلاس یا پوسترهای سه بعدی سقفی هم در دهه اخیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک مزیت مهم دیگر در بازسازی سقف خانه‌های قدیمی تاثیر آن در قیمت گذاری خانه است. ممکن است در ابتدا متوجه نشوید ولی هنگامی که شما سقف خانه قدیمی خود را بازسازی یا به اصطلاح به روزرسانی می‌کنید، جلوه بصری خانه هم از کمی از حالت قدیمی خارج شده و به سمت به روز شدن پیش می‌رود؛ در نتیجه هنگام فروش یا اجاره منزل و بحث قیمت گذاری، ارزش خانه شما افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید از فروش یا اجاره خانه خود سود بیشتری ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید