مقالات

اهمیت دکوراسیون و طراحی مزون لباس

اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی مزون لباس

مزون کلمه‌ای با ریشه فرانسوی است که به محلی اطلاق می ‌شود که جایی برای ارائه مد و فشن باشد. طراحی مزون لباس امری بسیار ظریف و دارای المان‌ های خاص خود می ‌باشد که تیم طراحی پروان دکور آن را به بهترین شکل برای شما عزیزان انجام خواهد داد. در ادامه مقاله به توضیح بیشتر درباره طراحی داخلی مزون لباس خواهیم پرداخت تا با دانش بیشتر خود خدمات بهتری را از تیم دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل در مشهد پروان بخواهید.

اهمیت دکوراسیون و طراحی مزون لباس

اهمیت دکوراسیون و طراحی مزون لباس از آن جهت حائز اهمیت است که به مشتری این حس را القا می ‌کند که صاحب مزون همانقدر که به دکوراسیون و رفاه و حس مشتری اهمیت داده است، بطور قطع در انتخاب اجناس قابل عرضه در مزون هم وسواس به خرج داده است .

طراحی داخلی مزون باید همگام با مد روز و سبک‌ های مطرح روز دنیا انجام شود. رعایت نکات طراحی باید در تمام ابعاد از جمله مواد بکار رفته در ساخت، المان‌ های تزیینی و نورپردازی دیده شود. در گذشته اهمیت طراحی در مواردی محدود قابل مشاهده بود .

اما امروزه با استفاده از دو راهکار به شرح زیر در طراحی وسواس بیشتر به خرج داده می ‌شود:

راه اول : تنها با بکارگیری عناصر معماری در بهتر دیده شدن اجناس

راه دوم : بکارگیری لوازم و تجهیزات دکوراتیو مربوطه به منظور زیبا شدن فضای کلی با مفاهیم خاص

همچنین در دکوراسیون داخلی باید عوامل روانشناختی نیز رعایت شود تا برای مشتری بستری آرامش بخش همراه با ایجاد شور و اشتیاق برای خرید و فضای صمیمی ایجاد کند . فضا سازی برای دید بهتر اجناس و استفاده بهینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است

در نهایت باید دقت داشت که تمامی این عوامل بر کیفیت و کمیت مراجعه کنندگان بسیار موثر است.

مطالب مرتبط :

طراحی مزون لباس

مواردی که در طراحی مزون لباس باید رعایت شود

با توجه به نوع فعالیت و ارباب رجوع ، متراژ ، شکل فضا ، بلندی سقف‌ها ، کف و نورگیری باید مورد نظر قرار گرفته شود .

در طراحی و دکور استفاده بیش از حد از آینه‌ها مناسب نیست .

یک فضای استراحت با مبلمان مناسب باید در فضایی از مزون قرار گیرد .

وجود فضای کافی برای پرو از موارد ضروری در طراحی مزون می‌ باشد .

نورپردازی مناسب و اصولی .

نحوه چیدمان اجناس بطوریکه در دسترس و قابل دید باشند .

 

انتخاب رنگ در دکوراسیون  داخلی مزون لباس

انتخاب رنگ در طراحی مزون لباس به عوامل متعددی بستگی دارد . از جمله این موارد می ‌توان به گروه سنی مراجعه کنندگان، تیپ لباس ‌های موجود در مزون، جنسیت، متراژ و نورپردازی اشاره کرد. اگر مزون برای بانوان است بهتر است از رنگ‌ های ملایم و شاد در طراحی مزون استفاده شود. اگر مزون برای آقایان طراحی می ‌شود بهتر است از رنگ‌ های تیره همراه با رنگ‌ های خنثی در طراحی داخلی مزون استفاده شود .

واضح است که برای طراحی مزون کودکان از رنگ‌ های شاد و ملایم باید استفاده شود و اما اگر مزون برای نمایش لباس عروس طراحی می ‌شود بهتر است از رنگ های فاخر و کلاسیک استفاده شود تا لباس ها جلوه مناسب در فضایی رویایی برای انتخابی راحت ‌تر داشته باشند. اگر متراژ مزون زیاد باشد می ‌توانید از رنگ‌ های تیره نیز استفاده کنید.

 

 

مطالب مرتبط :

انتخاب رنگ در طراحی مزون لباس

نکات ضروری در انتخاب و بکارگیری لوازم تزیینی در مزون لباس

سقف و دیوارها بهتر است با رنگ‌ های ملایم رنگ شوند و اگر می‌ خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید بهتر است از طرح‌ های گلدار تک رنگ استفاده کنید. بهتر است پنجره‌ های رو به بیرون را کامل نپوشانید و از پرده ‌های بلند برای پنجره ‌های مزون استفاده کنید. رنگ پرده‌ ها بهتر است روشن باشد و از همان پرده پنجره برای اتاق‌ های پرو استفاده کنید . در مزون ‌ها از لوسترهای زیبا با لامپ ‌های جذاب استفاده کنید. از وسایل روشنایی سقفی و هم دیوارکوب استفاده کنید و برای جلوه بیشتر می ‌توانید از چراغ‌ های رومیزی نیز استفاده کنید. آینه‌های تمام قد با تزیینات طلایی و قاب های چوبی می ‌توانند جلوه زیبایی با کارایی مناسب به مزون شما بدهند. اگر در گوشه مزون نیز بتوانید آینه‌ های تمام قد قرار دهید مشتری می ‌تواند از تمام جهات لباس خود را ببینید و حس خوبی از خرید در مزون شما بگیرد . از فضای خالی دیوارها می ‌توانید با قرار دادن قفسه ‌های شیشه ‌ای یا متناسب با دکوراسیون به عنوان ویترینی برای اشیایی جز لباس مانند کیف و کفش و زیورآلات استفاده کنید. از قرار دادن صندلی و مبل راحتی در فضای نزدیک به اتاق پرو به منظور راحتی همراهان غافل نشوید. تابلوهای پارچه‌ ای و ابریشمی گلدار می ‌توانند جلوه بسیار زیبایی در طراحی مزون لباس شما ایجاد کنند.

 

 

 

جهت گرفتن مشاوره رایگان و خدمات تخصصی با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید

 

تلگرام پروان دکور
اینستاگرام پروان دکور

دیدگاهتان را بنویسید