هزینه بازسازی خانه

اگر شما در دسته افرادی هستید که به هر دلیل قصد بازسازی منزل خود را دارید احتمالا یکی از دغدغه‌های شما هزینه بازسازی منزل است. قبل از بازسازی منزل، محاسبه هزینه بازسازی خانه قدیمی شما مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. به دست آوردن هزینه بازسازی منزل کار دشواری است؛ چرا که عوامل مختلفی بر روی قیمت تاثیر می‌گذارند. لازم به ذکر است که پروان دکور خدمات بازسازی منزل در مشهد را نیز انجام می‌دهد. در ادامه قصد داریم که در رابطه با قیمت بازسازی منزل مسکونی و عوامل تاثیرگذار آن صحبت کنیم. با پروان دکور همراه باشید.

عوامل موثر در تعیین قیمت بازسازی منزل

همانطور که گفته شد قیمت بازسازی منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد و این عوامل باعث می‌شود که هزینه بازسازی منزل در هر پروژه متفاوت باشد. با توجه به همین موضوع هیچ استانداردی برای تعیین قیمت بازسازی منزل وجود ندارد. از جمله عواملی که بر هزینه بازسازی خانه تاثیر می‌گذارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان لازم برای انجام پروژه
  • مصالح مورد استفاده در مراحل بازسازی خانه
  • دستمزد متخصصان پروژه
  • شرایط محیطی محل بازسازی

 

پروان دکور با ارائه مشاوره رایگان, هزینه بازسازی منزل شما را برآورد می‌کند.

تصویر قبل و بعد بازسازی خانه

به ترتیب مواردی که گفته شد، در ابتدا باید در نظر بگیرید که پروژه شما به چه مدت زمان برای انجام نیازمند است. این زمان هر چه طولانی‌تر شود، قطعا هزینه بازسازی منزل شما بیشتر می‌شود. در مرحله دوم باید بررسی کنید که چه مصالحی برای کار شما نیاز است. اینکه شما قصد بازسازی چه بخش از خانه را دارید و به چه مقدار تغییر نیاز است، مشخص می‌کند که چه تجهیزاتی باید برای پروژه خود تهیه کنید. مثلا ممکن است تنها قصد بازسازی نمای ساختمان را داشته باشید، یا اینکه تمامی قسمت‌های ساختمان نیاز به بازسازی داشته باشند. البته که تهیه این تجهیزات معمولا به عهده خود پیمانکار است؛ پس بهتر است برای آگاهی از قیمت با خود پیمانکار مشورت کنید. در مرحله بعد شما باید دستمزد متخصصان پروژه را در نظر بگیرید؛ این دستمزد با توجه به تجربه  و میزان مهارت نیروهای متخصص متغیر است. البته که کار نهایی که به شما تحویل داده می‌شود باید مورد تایید و رضایت شما قرار بگیرد. مورد دیگری که باید در نظر بگیرید شرایط محیطی محل بازسازی است. اگر مسیر در منطقه‌ای دور افتاده باشد و یا شرایط آب و هوایی خاصی داشته باشد و این شرایط به شکلی باشد که برای افرادی که بر روی پروژه شما کار می‌کنند مشکلی ایجاد کند و یا مجبور به انجام کاری خارج از قرارداد شوند باید هزینه‌ای جدا برای این مشکل در نظر بگیرید.

 

هزینه بازسازی خانه کلنگی

علاوه بر عواملی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، عواملی همچون هزینه تخریب دیوار‌ها، تیغه‌های میانی، جا به جایی دیوار و… نیز بر تعیین هزینه بازسازی خانه کلنگی موثر هستند. لازم به ذکر است که تخمین بودجه مورد نیاز و قیمت بازسازی منزل به دلیل جزئیات فراوان و موارد غیر قابل پیش بینی که در هنگام بازسازی اتفاق می‌افتد دقیق نیست و هزینه نهایی بازسازی ممکن است مقداری بیشتر یا کمتر شود؛ پس بهتر است هزینه نهایی را از پیمانکار خود بپرسید؛ ولی در صورتی که می‌خواهید خودتان هزینه بازسازی منزل خودتان را حساب کنید، در ابتدا باید لیستی از کارهایی که انجام می‌شود و تجهیزات مورد نیاز بنویسید و با محاسبه تخمینی مصالح مورد نیاز، بودجه مورد نیاز کل را به دست آورید. اگر به دنبال تیمی هستید که با قیمت بازسازی منزل به صرفه  پروژه بازسازی شما را انجام دهد، باید بگوییم که می‌توانید با خیال راحت به پروان دکور اعتماد کنید.

بعد از مشاهده نمونه کارهای پروان دکور بهترین تصمیم را بگیرید.

تصویر خانه بازسازی شده

قیمت بازسازی خانه قدیمی

در ابتدای مقاله هم گفتیم که قبل از هرکاری بهتر است که هزینه بازسازی منزل خود را محاسبه کنید. در صورتی که هزینه بازسازی کل خانه از بودجه مورد نظر شما بیشتر باشد،

بهترین کار ایجاد تغییراتی جزئی و بازسازی برخی از بخش‌های خانه است. این کار می‌تواند نتایج شگفت انگیزی را به دنبال داشته باشد؛ به عنوان مثال می‌توانید با برداشتن چند دیوار، نصب کاغذ دیواری‌های جدید و یا نقاشی، دکوراسیون خانه خود را تغییر و بهبود ببخشید. اینکه چه قسمت‌هایی از خانه را بازسازی می‌کنید نیز در تعیین هزینه بازسازی خانه اثرگذار است. خانه‌های قدیمی معمولا متراژ بیشتری دارند و به خدمات بیشتری هم برای بازسازی آن‌ها نیاز است. در برخی موارد قیمت بازسازی خانه قدیمی بیشتر می‌شود. بدیهی است که بازسازی خانه قدیمی مطابق سلیقه شما انجام شود پس تصمیمات شما عامل تعیین هزینه بازسازی منزل است.

 

هزینه بازسازی خانه در سال 1400

روش‌های محاسبه هزینه بازسازی خانه در سال 1400 تفاوتی با سال‌های گذشته ندارد. تمامی عواملی که در بالا ذکر شد را باید در محاسبه هزینه بازسازی خانه در سال 1400 در نظر بگیرید؛ اینکه قصد دارید کدام بخش از خانه خود را بازسازی کنید، به چه مصالحی نیاز دارید و چه میزان کار برای بازسازی لازم است، عواملی است که در سال جاری بر روی قیمت بازسازی منزل موثر است؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هر ساله قیمت مصالح پیمانکاری افزایش می‌یابد و با توجه به همین موضوع قیمت دستمزد پیمانکار نیز بیشتر می‌شود؛ پس برای تخمین هزینه و برآورد بودجه مورد نیاز برای بازسازی بهتر است که این موارد را مورد بررسی قرار دهید.