مقالات

پوشش قناسی ساختمان با طراحی دکوراسیون

تخریب و بازسازی ساختمان

یکی از معضلات بعضی از خانه ها داشتن دیوارها یا سقف های کج و به عبارتی قناس می باشد که البته با مثبت اندیشیدن میتوان خلاقیت را به کار گرفت وبا ترفندهایی نو و متنوع پوشش قناسی ساختمان با طراحی دکوراسیون را پوشاند ویا به زیبایی مبدل نمود شما با مطالعه ی این مقاله می توانید از پیشنهادات ما استفاده بفرمایید .

۱. طراحی فضای بازی و اتاق کودک در گوشه های قناس ساختمان

در مورد اولین روش پوشش قناسی ساختمان با طراحی دکوراسیون اگر سقف کج یا گوشه های سرگیر و قناس دارید، بهترین استفاده از چنین فضایی می تواند اتاق کودک یا فضای بازی او باشد. کودک به دلیل ابعاد کوچک تر در چنین فضاهایی دچار مشکل نمی شود. علاوه بر آن، کودک از بودن در این فضاهای غیرمعمولی که حس کنجکاوی او را بر می انگیزند بیشتر لذت می برد . تهیه ی مبلمان متناسب با فضا و ابعاد کودک، هم زشتی قناسی ها را می پوشاند و هم فضای کافی برای وسایل کودک شما فراهم می کند . اگر فضا به اندازه ای نیست که بتواند اتاق کودک باشد، می تواند تنها محلی برای نگهداری وسایل او باشد.

پوشاندن قناسی های دیوار

۲. گوشه های قناس ساختمان، مکانی برای قفسه و کمد و کتابخانه

یکی دیگر از بهترین کاربری های فضاهای قناس در منزل، تبدیل آن فضا به کمد دیواری، قفسه، شلف یا کتابخانه است . شما به راحتی می توانید با با اندازه گیری و برش چوب یا مصالح دیگر طبق ابعاد آن فضا، آنجا را به قفسه ای باز یا کمدی بسته تبدیل کنید.

۳. طراحی فضای کار در قناسی ساختمان

به فضایی آرام و دنج برای انجام کار های تان نیاز دارید؟ قناسی های ساختمان می توانند چنین فضایی را برای شما فراهم آورند. فقط کافی است کمی سلیقه به خرج دهید و میز و قفسه ی مناسب برای این فضا را تهیه کرده یا سفارش ساخت بدهید . گاهی هم به کار زیادی نیاز نیست، یک صفحه ی متصل به دیوار و یک صندلی با اندکی تزیینات خلاقانه!

فضای کار در خانه

۴. از قناسی های داخل منزل تان کنج دنج بسازید!

یک فضا برای اینکه کنج دنج ما و مکان خلوت تنهایی های مان باشد، مستلزم مکانی است که دارای ویژگی های خاصی باشد؛ مثلا فرورفتگی پنجره یا زیر پله مکان های مناسبی بدین منظور هستند. گوشه های قناس نیز در این فهرست جای می گیرند و شما با اندکی خلاقیت و تهیه ی مبلمان مناسب می توانید از آن ها یک مأمن دوست داشتنی بسازید.

با ترکیب یک نشیمن دنج و قفسه ای ساده، محل دنجی برای مطالعه ی خود ایجاد کنید، حتی اگر این گوشه در راهرو و فضای تقسیم منزل تان باشد.

۵. استفاده از مبلمان و لوازم خانگی در کنار سقف یا دیوار قناس

وقتی در فضاهایی مانند آشپزخانه یا نشیمن دیوار یا سقفی کج دارید، چیدمان مبلمان تان را طوری انجام دهید که برخی از قطعات در صورت امکان در آن قسمت ها قرار بگیرند. هرگز فضاهای قناس را خالی و بدون استفاده رها نکنید، زیرا زشتی آن ها بیشتر به چشم می آید.

برای مثال در آشپزخانه، سینک، اجاق گاز، یخچال و لوازم خانگی که ثابت هستند را زیر سقف های کوتاه یا گوشه های قناس قرار دهید.

مطالب مرتبط :

  • بازسازی منزل در مشهد
فضای دنج خانه

۶. طراحی حمام و سرویس بهداشتی در قناسی ساختمان

اگر مشغول ساختن خانه هستید و فضاهایی قناس دارید، تا جایی که امکان دارد قناسی ها را در حمام و سرویس بهداشتی بیندازید. زیرا قناسی ها در این فضاها به دلیل کوچک بودن و نوع کاربری شان، مشکلی ایجاد نمی کنند. فقط باید در نصب توالت فرنگی، روشویی، وان و شیرآلات در محل های مناسب دقت کنید . برای مثال وان می تواند زیر سقف کج قرار گیرد یا اتاق دوش در کنار دیوار کج ایجاد شود.

۷. طراحی فضاهای ویژه در قناسی ساختمان

اگر بخشی از اتاق خواب دارای دیوار یا سقفی کج است، می توانید با طراحی ویژه ی آن قسمت، هم بخش قناس را بپوشانید و هم فضایی زیبا و کاربردی خلق کنید. مثلا به جای خریدن یک سرویس خواب معمولی، از طراحان و سازندگان کمک بگیرید و فضای تخت و کمد لباس تان را طراحی کنید و به صورت سفارشی بسازید.

۸. کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی یکدست برای پوشاندن مرز سقف و دیوار

وقتی در بخش هایی از منزل تان دیوارها و سقف های کج و تکه تکه دارید، با کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی یکدست، مرزها را بپوشانید تا نامتناسب بودن آن ها کمتر حس شود . استفاده از رنگ های تیره و کدر و یکدست برای سقف و دیوار، مرزها را بهتر می پوشاند و قناسی ساختمان را کمتر نشان می دهد.

تلگرام پروان دکور
اینستاگرام پروان دکور

دیدگاهتان را بنویسید