مقالات

تفاوت بازسازی و نوسازی

تصویر بازسازی خانه

امروزه بافت قدیمی شهرها در همه جای دنیا به چشم می‌خورد که بعضی از آن ساختمان‌ها نیاز به بازسازی و یا نوسازی دارند. این دو کلمه یعنی بازسازی و نوسازی، در نگاه اول مفهوم یکسانی دارند؛ اما در واقعیت این طور نیست. تفاوت بازسازی و نوسازی هر کدام معنی و مفهوم جداگانه‌ای دارند و هر کدام هم نیازمند تیم اجرایی متخصص در زمینه‌های مختلف هستند؛ پس سعی کنید تفاوت بازسازی و نوسازی را به یاد داشته باشید. قبل از توضیح هر چیز دیگری بهتر است اول با معنا و تفاوت بازسازی و نوسازی آشنا شوید و بدانید بازسازی چیست تا بتوانید متوجه کاربرد این خدمات شوید و بعد از آگاهی کامل نسبت به فرق بازسازی و نوسازی نسبت به انجام این خدمات با توجه به نیاز منزل‌تان اقدام کنید. لازم است که بگوییم اگر به دنبال خدمات بازسازی و بهسازی در مشهد هستید، تیم پروان دکور خدمات بازسازی خانه در مشهد را با بهترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط : بازسازی خانه

تعریف نوسازی به این شرح است که به تعویض سازه یا متریال قدیمی آن با متریال و سازه نو گفته می‌شود. (نو کردن سازه یا متریال قدیمی)

بازسازی نیز به معنای اجرای اقداماتی برای باز زنده کردن یک سازه است.

بازسازی خانه معمولا به معنای مرمت است. در یک عملیات بازسازی، معمولا کارهای اصلی‌تر مثل تعویض تاسیسات ساختمان، تعمیر سیم کشی و بروز کردن سیستم روشنایی و نورپردازی، افزایش استقامت دیوارها و… انجام می‌شود. در یک عملیات بازسازی برای انجام یک سری کارها نیاز به مجوز دارید. در نظر داشته باشید برای بازسازی و یا نوسازی، حتما ساختمان را بیمه کنید تا از مشکلات آینده جلوگیری کنید. برای انتخاب بازسازی یا نوسازی ساختمان بهتر است مراحل بازسازی منزل را بدانید. اگر ساختمان شما از نظر استقامت و پایه‌ها قوی است حتما عملیات بازسازی را انتخاب کنید؛ زیرا بهترین انتخاب برای شماست.

تصویر خانه بعد از بازسازی

 

بازسازی و نوسازی منزل

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم و تعریف بازسازی و نوسازی را گفتیم؛ اگر منزل شما از نظر پایه‌ها قوی است و استقامت بالایی دارد بهترین گزینه برای شما انجام عملیات بازسازی و نوسازی خانه است. البته قبل از آن باید تفاوت بازسازی و نوسازی خانه را بدانید. با انجام یک عملیات بازسازی شما می‌توانید تمام انتظارات خود را از یک منزل برآورده سازید. لازم به ذکر است در بیشتر موارد هزینه بازسازی منزل و انجام یک عملیات بازسازی داخلی و خارجی روی یک منزل بسیار کمتر از هزینه خرید یک منزل جدید است؛ پس شما می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمتر، یک منزل جدید با دکوراسیون داخلی دلخواه و متریال با کیفیت و مرغوب داشته باشید؛ حتی می‌توانید بازسازی نمای ساختمان انجام دهید تا همه چیز تازه و زیبا شود.

همچنین با انجام یک عملیات بازسازی نوسازی منزل می‌توانید منزل خود را متناسب با نیازهای خودتان طراحی کنید و این موضوع یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. حتما به خاطر داشته باشید قبل از انجام یک عملیات بازسازی حتما طراحی انجام دهید. انجام یک طراحی اصولی به شما نقشه راهی مشخص می‌دهد و این کار را برای شما بسیار راحت می‌کند.

تفاوت بازسازی و نوسازی ساختمان

عملیات بازسازی ساختمان تشکیل شده از فعالیت‌های بسیار زیادی است. در نظر داشته باشید به عنوان کارفرما قبل از شروع یک عملیات بازسازی، تمامی مشکلات ساختمان را لیست کنید تا بتوانید در زمان انجام عملیات بازسازی آن‌ها را رفع کنید. گاهی اوقات ممکن است مشکلات ساختمان شما بسیار پیش پا افتاده و ساده باشند و حتی ممکن است خود شما بتوانید آن‌ها را رفع کنید؛ اما پیشنهاد ما به شما واگذار کردن این کار به یک فرد یا یک تیم مجرب و متعهد در این زمینه باشد. پس حتی اگر خودتان توانایی انجام عملیات بازسازی را داشتید باز هم آن را به یک پیمانکار واگذار کنید.

تصویر خانه بازسازی شده

تفاوت نوسازی بهسازی و بازسازی

تفاوت نوسازی، بهسازی و بازسازی در این است که فعالیت بهسازی با هدف استفاده از امکانات بالقوه و بالفعل موجود، تقویت جنبه‌های مثبت و تضعیف جنبه‌های منفی صورت می‌گیره. دخالت در این بافت‌ها مستلزم رعایت ضوابط و مقررات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. بهسازی شامل مجموعه اقداماتی است که به منظور بهبود کالبد، که به خاطر فعالیت فرسایش پیدا کرده، در کوتاه مدت صورت می‌گیره. در واقع بهسازی زمانی صورت می‌گیرد که فرسودگی در ساختمان ایجاد شده و می‌تواند شامل این موارد باشد: حفاظت، جلوگیری و ضمانت، استحکام بخشی، بهبود و سازماندهی. منظور از بهسازی دائم چیست؟ بهسازی داِئم به معنای پیشگیری از خراب شدن قبل از زلزله و تخریب است و ما قبل از این که زلزله بیاید و سازه تخریب شود اقدام به بهسازی می‌کنیم تا هم از خسارت پیشگیری کنیم و هم امنیت کافی را به سازه بدهیم.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله به طور کامل در رابطه با تفاوت بازسازی و نوسازی و بهسازی صحبت کردیم. باید توجه داشته باشید که قبل از اقدام به انجام هرگونه خدمات به طور کامل نسبت به این تفاوت آگاه باشید. لازم به ذکر است که قیمت این خدمات مانند تفاوت بازسازی و نوسازی متفاوت است و هر کدام به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما در پروان دکور این خدمات را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهیم. ممنون از اینکه تا پایان مقاله ما را همراهی کردید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید